bda
#1
Posted 19 September 2010 - 12:18 PM
#4
Posted 20 September 2010 - 09:09 PM
Gi gjerne en link til noe info hvis noen har..
1969 Marta mk1
#5
Posted 20 September 2010 - 09:23 PM
Hva er det som gjør bda så meget spesielt? har aldri satt meg noe spess inn i det.
Gi gjerne en link til noe info hvis noen har..
Status - Lyden - og DYRE deler
Spør Holm Mathisen hva det koster å overhale en BDA
1976 RS2000 under restaurering
2021 Mondeo ST-Line AWD 2.0tdci 190hk
2018 Kuga ST-Line AWD 150hk
''I learned to win, by learning to lose. That means not being afraid of losing!''
#7
Posted 20 September 2010 - 09:47 PM
Hadde det vært 2-liter i 230pluss hk-klassen hadde den ligget på 100,000
Er vel ikke helt på jordet når jeg mener at det ikke er verdens mest driftssikre
motor? Mye plunder og skruing, dyrt som f... alt du skal ha og så videre.
Men status og lyd- sinnsykt!
Kan være grom lyd i en OHC og:)
Ta en tur på Hedemarken lørdag, så skal jeg gi en demonstrasjon:)
Stå på!
RoyS
#8
Posted 21 September 2010 - 12:04 AM
Selv synes jeg du får mer for penga i dagens marked (pluss billigere deler) om du kjøper en YB motor. Sikkert pga alder, men jeg synes uansett Cosworth YB er kongen av motorene vi sikler etter innpå her.
#9
Posted 21 September 2010 - 01:09 PM
#10
Posted 21 September 2010 - 01:48 PM
Øystein
#12
Posted 21 September 2010 - 02:55 PM
Haha, det er faktisk det værste jeg noen gang har hørt. Noen er jo på en annen planet!
Er enig i at selgeren han skutt skivebom, men tro at man kan få kjøpt en komplett bda motor (full stål mm) som starter og går som kan skrus rett inn i en Escort til 50.000svenske kroner, da har man også parkert på feil "planet". Men det er lov å drømme;-) En 2.0L bdg med ca 235hk vil nok selges for ca 150.000kr i Norge dersom den er i god stand (hvertfall det den siste fra Svein K. kostet).
Hvis noen vet om en 2.0L BDG motor til 100k i bra stand så skrik ut.
1969 Escort MK1 GT
1971 Escort MK1 Gruppe4 Duratec 2.3@9000rpm
1972 Escort MK1 RS1600 (BDA) LHD -orginal
1974 Escort MK1 "Mexico" Replica med 152hk/174nm x-flow motor
1965 Cortina (Twincam)
1966 Lotus Cortina
1986 Sierra Cosworth "RS500" Motorsport/Banebil
1972 Kawasaki H1 500
1982 Kawasaki Z 1000 J
2006 Focus ST
#13
Posted 21 September 2010 - 07:49 PM
Er enig i at selgeren han skutt skivebom, men tro at man kan få kjøpt en komplett bda motor (full stål mm) som starter og går som kan skrus rett inn i en Escort til 50.000svenske kroner, da har man også parkert på feil "planet". Men det er lov å drømme;-) En 2.0L bdg med ca 235hk vil nok selges for ca 150.000kr i Norge dersom den er i god stand (hvertfall det den siste fra Svein K. kostet).
Hvis noen vet om en 2.0L BDG motor til 100k i bra stand så skrik ut.
Her har du en lik motor på 50000 tallet, ser kanskje litt "freshere" ut også:
BDA 1
#14
Posted 21 September 2010 - 08:19 PM
Dette er en fast road motor.
Det hansen rallye sport mener er at en skikkelig motor har en høy prisklasse.
Uansett, det å kjøpe brukt BDA er som å feie over ei nigeriansk hore uten kondom, du vet aldri hva du får....
heller aids enn o p e l!!!
På veien for ett varmere klima........
bilen: http://norskescortre...&...E=12&CID=46
#15
Posted 21 September 2010 - 08:36 PM
Uansett, det å kjøpe brukt BDA er som å feie over ei nigeriansk hore uten kondom, du vet aldri hva du får....
BAHAAAHAAAA!!!!!
Føyer seg pent inn i rekken av adekvate utsagn..!!!
Mvh,
Svein Egil
***Life isn´t complete untill you´re married, then it´s finished...***
----------------------------------------------------------
1973 Ford Escort ombygd til RS2000 Duratec
1971 Ford Escort 1100 Varebil
1968 Ford Escort 1100 DeLuxe
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users